INOValiar: lista consolidada de critérios de qualidade de questões de escolha múltipla na avaliação de aprendizagens

João Padilla, Marta Mateus de Almeida, Carla Nascimento, Mara Pereira Guerreiro

Resultado de pesquisa: ???type-name??????researchoutput.researchoutputtypes.contributiontojournal.article???revisão de pares

Resumo

Multiple-choice questions (MCQs) are widely used in the assessment of higher education students, with the ability to evaluate various cognitive domains. However, the scientific literature indicates that many MCQs do not conform to best practice guidelines, compromising the validity and reliability of the assessment process. This work focuses on the technical component of constructing one-best-answer MCQs, presenting a consolidated list of 18 quality criteria derived from the literature. This resource was used in the training of 176 higher education faculty members from multiple disciplines, who expressed positive opinions and indicated their intention to integrate it into their assessment practices.

Título traduzido da contribuiçãoINOValiar: consolidated list of quality criteria for multiple-choice questions in learning assessment
Idioma original???core.languages.pt_BR???
Páginas (de-até)122-139
Número de páginas18
RevistaMeta: Avaliacao
Volume17
Número de emissão54
DOIs
Estado da publicação???researchoutput.status.published??? - jan. 2025

Keywords

  • best practice criteria
  • higher education
  • multiple-choice questions
  • student assessment

Impressão digital

Mergulhe nos tópicos de investigação de “INOValiar: lista consolidada de critérios de qualidade de questões de escolha múltipla na avaliação de aprendizagens“. Em conjunto formam uma impressão digital única.

Citar isto